ANNONS
Forum → Provdelar → KVA → Tråd

KVA VT 2012 Fråga 16

rank

Inlägg totalt 1

Medlem sedan 2015-07-07

https://gyazo.com/d785b3e0bc7b46b15b53f87388fa6a8b
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Bild på uppgiften ovan för den lata.

Någon som orkar förklara för mig hur jag tänker fel när jag med hjälp av pythagoras sats kommer fram till följande:
Sträckan BC^2=9
Sträckan AD^2=4
9-4=5
Roten ur 5 kom jag fram till var strax över 2,2.
<2,2+4=<6,2
      ^^^
4an ovan kommer självklart från sträckan CD

Varför är mitt tänk fel?
All hjälp uppskattas.

rankrank

Inlägg totalt 4

Medlem sedan 2014-12-17

Finns redan en tråd om den frågan.

http://www.studeravidare.se/hogskoleprovet/forum/viewthread/242/

cheap nba jerseys from china wholesale nba jerseys from china discount nba jerseys from china cheap nba jerseys from china wholesale nba jerseys from china discount nba jerseys from china cheap nba jerseys from china wholesale nba jerseys from china discount nba jerseys from china cheap nba jerseys from china wholesale nba jerseys from china discount nba jerseys from china cheap nba jerseys from china wholesale nba jerseys from china discount nba jerseys from china cheap nba jerseys from china wholesale nba jerseys from china discount nba jerseys from china cheap nba jerseys from china wholesale nba jerseys from china discount nba jerseys from china cheap nba jerseys from china wholesale nba jerseys from china discount nba jerseys from china cheap nba jerseys from china wholesale nba jerseys from china discount nba jerseys from china cheap nba jerseys from china wholesale nba jerseys from china discount nba jerseys from china cheap nba jerseys from china wholesale nba jerseys from china discount nba jerseys from china cheap nba jerseys from china wholesale nba jerseys from china discount nba jerseys from china cheap nba jerseys from china wholesale nba jerseys from china discount nba jerseys from china cheap nba jerseys from china wholesale nba jerseys from china discount nba jerseys from china cheap nba jerseys from china wholesale nba jerseys from china discount nba jerseys from china cheap nba jerseys from china wholesale nba jerseys from china discount nba jerseys from china cheap nba jerseys from china wholesale nba jerseys from china discount nba jerseys from china